Din Öğretimi Genel Müdürlüğümüzün Kalite Takip Sistemi faaliyetleri kapsamında "İmam Hatip Okullarının vizyonu, misyonu, dünü, bugünü ve geleceği konularında farkındalık oluşturmak amacıyla İmam Hatip Okulları Kuruluş Yıl Dönümü Etkinlikleri kapsamında okul içi faaliyetler düzenlenir."etkinliği gerçekleştirildi. Faaliyet kapsamında öğprencilerimize İmam Hatip Okullarımızın tarihi süreci ve bugünü hakkında bilgilendirmelerde bulunuldu. Öğrencilerimiz İmam Hatipli Olmak konusunda pano çalışması yaptılar.
Din öğretimi Genel Müdürülüğümüzün Kalite Takip Projesi Mayıs ayı ''İmam Hatip Okullarının vizyonu, misyonu, dünü, bugünü ve geleceği konularında farkındalık oluşturmak amacıyla İmam Hatip Okulları Kuruluş Yıl Dönümü Etkinlikleri kapsamında okul içi faaliyetler düzenlenir.'' faaliyeti kapsmanında Okulumuz İngilizce Öğretrmeni ve Din Kültürü Ahlak Bilgisi Öğretmenimiz eşilğinde okulumuzda bir program düzenlendi. Programda Kur'an-ı Kerim Tilaveti.İmam Haitip Okullarının dünü bügünü adlı sinevizyon gösterimi,şiirlerokunup ve konuşmalar yapıldı.Ayrıca İmam Hatiplerin tanıtımı ile ilgili görseller okulumuzda panolarda sergilendi. Programda öğrencilere "İmam Hatipli" olma şuuru ve bilinci kazandirilmaya çalışıldı.
İMAM HATİP OKULLARININ AMACI
İslam dininin temel iki kaynağı olan Kur’an ve Sünneti referans alan bir din eğitim ve öğretimi vermek.
Millî ve mânevi değerlerine bağlı, insanlığa faydalı olma idealine sahip, akademik eğitimini almış, karakterli ve güzel ahlaklı insanlar yetiştirmek.
Tarihini bilen, kültürel mirasına sahip çıkan, medeniyetimizin değerlerini koruyan; okuyan, düşünen, araştıran, yorumlayan, sorgulayan, yapıcı, üretken, bilgi ve hikmetin yolunda giden gençler yetiştirmek.
Teknoloji ve bilginin hızlı gelişimiyle değişen dünyada yabancı dil becerisi edinmiş, farklı ırkları ve kültürleri tanıyan, uluslararası düzeyde akranları ile rekabet edebilecek seviyede bilgi ve kültür sahibi, dünya ve müslüman toplumlar ile iletişim kurabilen, özgüveni yüksek bireylerin yetişmesine katkı sağlamak.
Öğrencilerin ilgi ve yeteneklerine göre akademik, meslekî, sosyal ve kültürel gelişimlerine çok yönlü katkıda bulunmak amacıyla yerel, ulusal ve uluslararası düzeyde bilimsel, meslekî, kültürel, sanatsal ve sportif alanlarda yer almak.
Bir İmam Hatip Okulu olarak;
Okulumuzun Vizyonu
Paydaşları ile karşılıklı güven içinde, olumsuz şartları fırsata dönüştüren, köklü medeniyetinden ve milli kültüründen gelen öz değerleri ile yaşayan, teknolojik gelişmeleri takip edip uygulayan, sevgi ve hoşgörü iklimi soluyan bir kurum olarak vatansever, çalışkan, üretken, hür iradeli ve düşüncelerini ifade yeteneğine sahip milli ve manevi değerleri özümseyen bireyler yetiştirmek.
Okulumuzun Misyonu
Öğrencilerimizi İmam Hatip kültürü ile yetişmenin farklılığını hayatına yansıtan bireyler yetiştirmek. Öğrencilerimizin zihninde; insana, ahlaka, kültürel mirasa ve düşünce özgürlüğüne saygıya ve akademik başarıya dayanan bir din öğretimi anlayışına katkıda bulunmak
İmam Hatip Okullarının Tarihi
1912 Medresetü'l-Vaizin
1913 Medresetü'l-Eimme ve'l-Huteba
1924 İmam ve Hatip Mektepleri
1930 İmam Hatip Mektepleri Kapatıldı.
1948 İmam Hatip Yetiştirme Kursları
1951 İmam Hatip Okulları
1973 İmam Hatip Liseleri
1985 Anadolu İmam Hatip Liseleri
1997 28 Şubat Süreci ve İmam Hatip Okullarının Olumsuz Etkilenmesi
2003 İmam Hatip Okulları Kat Sayı Problemi
2009 İmam Hatip Okulları Kat Sayı Probleminin Kaldırılması
2012 Anadolu İmam Hatip Okullarının Yeniden Açılması
Günümüzde 31,740 İmam Hatip Lisedi ve 4,313 İmam Hatip Ortaokulu bulunmaktadır . Bu okulların diğer okullara oranı 13,5'tur.